Mustek Powermust 600VA (αλλαγή μπαταρίας-εγκατάσταση USB)

Οδηγοί - How to - Tutorials

Δημοσίευσηαπό diamond_gr » Σάβ Σεπ 12, 2009 9:35 am

Πρόσφατα έτυχε να αλλάξω την μπαταρία στο UPS μου και προσπάθησα να δώ αν μπορώ να το συνδέσω στο Ubuntu 8.10.

Έχω το UPS Mustek Powermust 600VA (αγορά το 2006 νομίζω) που έχει έξοδο σε USB και σε COM. Εγώ το σύνδεσα σε USB.

H lsusb μου δίνει το μοντέλο:

Κώδικας: Επιλογή όλων
Bus 001 Device 008: ID 06da:0003 Phoenixtec Power Co., Ltd


(λογικά μόνο αυτό μπορεί να είναι. Δεν το αναγνωρίζω αλλοιώς).
Μετά από λίγο ψάξιμο στο google βρήκα ότι έχει και πρόγραμμα για linux. Οπότε πήρα το cd εγκατάστασης και είχε μέσα καταλόγους Linux, LinuxAMD64, Generic Unix, FreeBSD. Οπότε εδώ είμαστε. Χρησιμοποίησα τον κατάλογο Linux (τα αρχεία που περιέχει είναι S99winpower, setup.bin, setup.bin.lax, setup_console.bin, setup_console.bin.lax και ένα φάκελο resource με jre) και ακολούθησα τα παρακάτω βήματα:

1. Άνοιξα τερματικό και έδωσα την εντολή

Κώδικας: Επιλογή όλων
sudo ./setup.bin


Την εντολή αυτή την έδωσα με sudo ώστε να μπορέσει να δημιουργήσει τον κατάλογο upspilot μέσα στον κατάλογο /opt (δείτε παρακάτω)

2. Στην οθόνη που εμφανίστηκε πάτησα Next.

Εικόνα

3. Στην οθόνη αυτή χρειάζετε να πληκτρολογήσετε τον κωδικό που υπάρχει πάνω στο cd.

Εικόνα

4. Στην οθόνη αυτή ζητάει σε ποιό κατάλογο να εγκαταστήσει το πρόγραμμα. Επειδή έδωσα την sudo στην αρχή, μπορώ να το εγκαταστήσω στον κατάλογο που βλέπετε. Αλλοιώς θέλει μέσα στο /home.

Εικόνα

5. Στην επόμενη οθόνη, βλέπουμε μια περίληψη όλων αυτών που θα γίνουν εγκατάσταση. Πατάμε το Install και περιμένουμε.

Εικόνα

Εικόνα

6. Στην επόμενη οθόνη πατάμε Done και επανεκκινούμε.

Εικόνα

Μετά την επανεκκίνηση ανοίγουμε το τερματικό και δίνουμε:

Έναρξη προγράμματος:
πάμε στον κατάλογο /opt/upspilot και εκτελούμε:
Κώδικας: Επιλογή όλων
./agent start


Έναρξη προγράμματος που κάνουμε ρυθμίσεις:
πάμε στον κατάλογο /opt/upspilot και εκτελούμε:
Κώδικας: Επιλογή όλων
sudo ./monitor


Εικόνα

Τερματισμός προγράμματος:
πάμε στον κατάλογο /opt/upspilot και εκτελούμε:
Κώδικας: Επιλογή όλων
./agent stop


Για να ολοκληρωθεί ο οδηγός, γράφω και πως άλλαξα την μπαταρία.

ΥΛΙΚΑ:
1. Μπαταρία 12V, 7A (πάντε την παλιά μπαταρία στο μαγαζί και ζητήστε μια ιδιων διαστάσεων)



2. Mustek Powermust 600VA



3. Κατσαβίδι (σταυροκατσάβιδο) τουλάχιστον 10εκ (για τις πίσω βίδες)




Προφυλάξεις: Οτιδήποτε έχει σχέση με ρεύματα, πυκνωτές κ.λπ. (δηλαδή τροφοδοτικά, τώρα το UPS), όταν πρόκειται να επέμβω σε αυτά, τα αποσυνδέω από το ρεύμα, από την προηγούμενη ημέρα (δηλαδή το βράδυ, όταν κλείνει ο Η/Υ).

ΕΡΓΑΣΙΑ:

1. Αφού ξεβιδώσετε τις 4 βίδες που βρίσκονται από κάτω (εγώ δεν το αναποδογύρισα φοβούμενος μην τρέξουν υγρά από την μπαταρία. Το τελικό του πρόβλημα ήταν ότι τρέξανε υγρά λόγω χρόνου), θα διαπιστώσετε ότι το πάνω καπάκι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΤΕΙ από το υπόλοιπο UPS, καθώς καλώδιο και λοιπός εξοπλισμός βρίσκονται βιδωμένα πάνω του. Επιπρόσθετα, το "πίσω" μέρος μπορεί να ανασηκωθεί το πολύ 5 εκατοστά. Διαφορετικά μπορεί να πειραχθούν οι ενώσεις.





2. Όλη η ιστορία είναι εδώ τώρα! Η πρόσοψη αρνούταν πεισματικά να αποκολληθεί από το πάνω και κάτω καπάκι! Εν πρώτοις, πρόσοψη και άνω καπάκι φαινόταν ενιαίο σώμα και προς οποιαδήποτε κατεύθυνση εφάρμοζα δύναμη, δεν μπορούσαν καθόλου να ξεκολλήσουν!
Σκοπός είναι να χαλαρώσουν οι συνδέσεις στο κάτω μέρος της πρόσοψης (μπορεί να γίνει και με κατσαβιδάκι). Η πρόσοψη ελευθερώθηκε από τα 2 αγκιστράκια (φωτό):



Δηλαδή η πρόσοψη και το πάνω καπάκι ταλαντεύονται μαζί (πάνω-κάτω), ώστε να βγει η πρόσοψη προς τα κάτω.

3. Η πρόσοψη τώρα μπορεί να αποκολληθεί και από το πάνω καπάκι, αν και δεν έχει περιθώριο να μετακινηθεί ιδιαίτερα:



4. Στο μπροστινό του μέρος, το καπάκι μπορεί να ανασηκωθεί γύρω στα 15 εκατοστά, όσο χρειάζεται δηλαδή, για να γίνει η εισαγωγή-εξαγωγή της μπαταρίας:



Τα πράγματα από δω και πέρα είναι απλά. Η μπαταρία βγαίνει εύκολα - δε συγκρατείται από κάπου - και δεν μπορούν να μπερδευτούν οι δύο πόλοι. Επίσης, η παλιά είχε μια "ελαστική ροδέλα" (πράσινο βέλος), που τη ξεκόλλησα και την έβαλα στη καινούργια (ακουμπάει σε αυτή το πάνω καπάκι). Τα "συρματάκια" που συνδέονται στους πόλους, βγαίνουν με κάποια προσπάθεια/δύναμη. Έχει και την ανάλογη χρωματική συσχέτιση:
Κόκκινο τετράγωνο στη μπαταρία -> κόκκινο καλώδιο.
Ούτως ή άλλως τα καλώδια είναι σκληρά και δεν πρόκειται να μετακινηθούν από τη θέση τους όταν βγουν (ωστε να υπάρχει κίνδυνος να μπερδευτούν). Επίσης χρειάζεται κάποια προσπάθεια για να ξαναενωθούν στην καινούργια μπαταρία:
Το αριστερό χέρι κρατάει το πάνω καπάκι υψωμένο (όσο πάει) και το δεξί προσπαθεί να σπρώξει όσο μπορεί τα συρματάκια. Εργαλείο δε μπορούσα να χρησιμοποιήσω (π.χ. πένσα) για να μη χαλάσω το πλαστικό περίβλημα - επομένως με τα δάχτυλα όσο πάει.

Προσωπικά αφού είχε τρέξει υγρά ο ένας πόλος, έβαλα λίγο σπρευ και έβαλα-έβγαλα το συρματάκι στον πόλο 2-3 φορές ώστε να ξυθεί λίγο. Ο πωλητής της μπαταρίας μου είπε με γυαλόχαρτο (λίγο δύσκολο να μπεί σε τέτοιο χώρο).

Κάτι τελευταίο που μπορείτε να δείτε είναι η ασφάλεια.

Στο πίσω μέρος του UPS θα δείτε το εξής:

Εικόνα

Εκεί είναι η ασφάλεια. Είναι ένα συρταράκι το οποίο βγαίνει εύκολα χωρίς ιδιαιτερη πίεση. Έχει μια μικρί εγκοπή που εκεί βάζετε το κατσαβιδάκι.
Το καλό στην υπόθεση είναι ότι έχει ακόμα μια ασφάλεια μέσα (φωτό) σε περίπτωση ανάγκης.

Γνώσεις ⇛ Linux: Την παλεύω ┃ Κτηνιατρικές: Δεν την παλεύω ┃ Αγγλικά: Σκράπας
Προσωπικό blog
Petcouple ζευγάρωσε το ζωάκι σου
Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας
Άβαταρ μέλους
diamond_gr
Απλός Συντονιστής
Απλός Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 818
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 28, 2009 11:50 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Επιστροφή στο Οδηγοί Χρήσης



Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron